internet marketing

Zašto i kako koristiti Fejsbuk u poslovne svrhe?

Oduvek je velika pažnja onih koji se bave bilo kojom vrstom prodaje ili trgovine posvećivana pronalaženju ljudi koji bi bili zainteresovani za ono što oni prodaju. Veliku revoluciju u načinu dolaska do potencijalnih kupaca i klijenata doneli su elektronski mediji, pre svega, zbog broja ljudi do kojih se moglo doći putem radija ili televizije. Promena koja se događa pojavom Interneta i društvenih mreža menja pravila igre iz korena. Vaši potencijalni kupci i klijenti  sada veliki deo svog vremena provode na društvenim mrežama koje upravo postaju njihov omiljeni i univerzalni medij za informisanje, komunikaciju i odlučivanje o kupovini. Ne iskoristiti društvene mreže za promovisanje biznisa znači biti u raskoraku sa vremenom.

Ovoga puta se usredsređujemo na razloge i načine korišćenja Fejsbuka kao kanala komunikacije putem kojeg dolazimo do  ciljne grupe.

Fejsbuk je najveća društvena mreža na svetu na kojoj je registrovano preko 1.56 milijardi ljudi. Dok se na svakoj drugoj društvenoj mreži nalaze ljudi specifičnih uzrasta i interesovanja – na Snepčetu su tinejdžeri, na Instagramu mahom mlađi ljudi do 40 godina, na Linkedinu oni koji se profesionalno predstavljaju -na Fejsbuku su svi, čak i ljudi od 60 godina.facebook-box-1334045_960_720

Mogućnost preciznog targetiranja je jedna od najvećih prednosti Fejsbukove platforme za oglašavanje. Suština poslovnog prisustva na Internetu jeste da budete primećeni od strane vaše ciljne grupe, odnosno potencijalnih kupaca ili klijenata. Na Fejsbuku je taj cilj dostižan neuporedivo lakše u odnosu na klasične medije. Na primer, ukoliko se bavite ugostiteljstvom i  želite da reklamirate popust za romantični vikend za dvoje u vašem hotelu, zar ne bi bilo odlično da vašu objavu ili reklamu vide samo ljudi koji su u vezi? Ili ukoliko želite da reklamirate objavu kojom predstavljate vašu salu za venčavanje, zašto ne podesiti da je vide samo ljudi koji su vereni? Da, Fejsbuk poseduje sve ove informacije o nama zato što ih skoro svi mi rado delimo na našim profilima.

Merljivost rezultata još je jedna od prednosti ove društvene mreže. Ovo znači da možete imati uvid u tačan broj ljudi koji su videli vašu objavu ili reklamu, broj onih koji su kliknuli na nju  i pročitali je, kao i karakteristike ljudi koji su to učinili (njihove  godine, lokaciju, interesovanja i slično). Na taj način upoznajete svoju ciljnu grupu i prepoznajete način na koji bi trebalo da komunicirate sa njima (npr. koja vrsta sadržaja im je najzanimljivija).

Isplativost . Fejsbuk je trenutno najjeftiniji kanal komunikacije za promovisanje bilo kog biznisa, bilo da je reč o onom koji je usmeren na ,,online’’ ili ,,offline’’ tržište. Za  10e uloženih u reklamiranje neke objave na Fejsbuku možete doći i do 24.000 ljudi koji su vaša ciljna grupa. Poređenja radi, cena za jednominutnu reklamu na lokalnoj televiziji grada sa do 30.000 stanovnika košta isto toliko. Pitanje koliko i kojih ljudi će zapravo videtu tu reklamu na televiziji, ostaje za nagađanje.

Da bi se iskoristile sve prednosti Fejsbuka kao kanala komunikacije neophodno je koristiti ga na pravilan način.  Suština Fejsbuka je mogućnost dvosmerne komunikacije. Za razliku od drugih komunikacionih kanala(tv, radio), koji su jednosmerni, odnosno koji služe samo za slanje određene poruke, Fejsbuk pruža mogućnost povratne informacije, tzv. ,,feedback-a’’. To je nešto što se mora iskoristiti. Na Fejsbuku moramo razgovarati sa ljudima, osluškivati njihove povratne reakcije i graditi zajednicu ljudi koji će slušati to što pričamo.

Ukratko, u tome bi se sastojala pravilna primena Fejsbuka u poslovne svrhe.

Mnogi poslovni ljudi polako shvataju značaj koji prisustvo na Fejsbuku i ostalim društvenim mrežama može doneti njihovom biznisu, ali ne shvataju značaj njegove pravilne primene. Fejsbuk stranicu shvataju samo kao kanal za promociju, gde ističu razne akcije i ponude, slikaju svoje proizvode sa dosadnim tekstom iznad slike, ukratko plasiraju dosadan i neprivlačan sadržaj. Kako ljudi reaguju na to? Jednostavno ignorišu takve sadržaje. Bombardovani reklamnim sadržajem sa svih strana razvijamo sposobnost da ih uopšte više ne primećujemo. Samo se promovisati na Fejsbuku znači ne shvatiti suštinu ove društvene mreže. Dok su na Fejsbuku ljudi žele da se zabave, da pročitaju nešto zanimljivo ili korisno, a ne da kupe nešto. Upravo sa  tim saznanjem im treba i prilaziti. Nešto više o tome sa kojom vrstom sadržaja komunicirati sa ciljnom grupom na Fejsbuku ćemo uskoro objaviti.

Zlatno pravilo objavljivanja na Fejsbuku glasi : 80% korisnog i zanimljivog sadržaja i 20% promocija.

Dakle, ukoliko na Fejsbuku samo promovišete svoje prozvode, usluge ili ideje, ljudi to neće registrovati, isto kao što ne registruju desnu stranu fejsbuka gde se nalaze reklame (reč je o eye-tracking istraživanjima). S druge strane, ukoliko je većina vaših objava relevantna i zanimljiva, tako da ih ljudi zaista zapažaju i čitaju, onda će tu i tamo neka lepo upakovana promocija proći mnogo bolje i zapaženije.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Budite prvi koji će komentarisati!

obavesti o
avatar
wpDiscuz